dijous, 3 de gener del 2013

La poesia

A l'etapa d'educació infantil la poesia s'utilitza molt i els hi agrada, en canvi, avui dia a la joventut no els hi entusiasme, per això a classe hem recitat una poesia i n'hem hagut de buscar d'altres per recitar-la davant de les companyes els pròxims dies.

A continuació us ensenyaré la poesia que vàrem recitar tota la classe juntes:

Una gallina

xica, tica, mica,

cama-curta i ballarica;

va tenir sis pollets
xics, tics, mics,
cama-curts i ballarics.
Si la gallina no hagués estat
xica, tica, mica,
cama-curta i ballarica;
els seus fills no haurien estat
xics, tics, mics,
cama-curts i ballarics.


Després d'una gran recerca vaig trobar la meva poesia que he recitat davant les companyes, vaig fer un muntatge audiovisual per a la recitació, però aquesta no em va sortir com m'esperava, ja que em vaig posar nerviosa i no vaig saber com acabar de recitar-la tal i com m'he l'havia preparat. Us adjunto el vídeo amb la poesia, espero que us agradi.




Les estrelles

El cel és un camp
ple de meravelles;
l’ha llaurat el Sol,
la Lluna és qui el sembra.
La llavor qui hi cau
Tot seguit arrela;
Arrela i floreix,
cada flor una estrella.

Quan apunta el Sol,
les flors es repleguen;
quan el Sol es pon,
totes s’esbandeixen.
Des de dalt del cel
guaiten a la terra;
cada infant que dorm
una estrella el vetlla.


Apel·les Mestres
“50 poemes de Nadal per a dir dalt de la cadira”

Durant els dies posterior les companyes han anat recitant els seus poemes, que per cert, molt ben preparats i també hem vist un vídeo de Marçal Font Espí que es admirable com recita un dels seus poemes.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada