La publicitat, els telenotícies, els documentals... fan ús de les noves tecnologies, però l'elaboració del text és igual que el de la comunicació oral, tot i que aquest serà molt més complex.
Com a espectadors hem d'estar molt més atents per captar el missatge, ja que aquest és més complex, com ara la publicitat subliminar. El saber escoltar i tenir criteri per deixar-se enredar o no.
Escoltar (procés de comprensió d'allò que ja se. Cada persona connecta amb la seva experiència, per això, tot i que l'emissor transmeti el seu missatge, serà el receptor qui processarà en la seva ment el que li està transmetent el missatge) i fer d'espectador = recontruim
Parlar (canal oral, ens fixem en la parla, i no en el canal no verbal) i transmetre = construir
Hem vist un vídeo d'una entrevista al professor Guillermo Orozco, que ens parla sobre l'alfabetització audiovisual.
Alfabetització: saber què és útil, el seu ús. Aprendre a mirar i escoltar.
Hem vist un vídeo d'una entrevista al professor Guillermo Orozco, que ens parla sobre l'alfabetització audiovisual.
Alfabetització: saber què és útil, el seu ús. Aprendre a mirar i escoltar.
Després de veure el vídeo veiem que aquesta alfabetització hauria de ser múltiple a les escoles, i s'hauria d'elaborar una pedagogia que poguem treure el millor per poder ensenyar, ja que les noves generacions no venen amb un xip incorporat, sinó que tenen una ment més oberta a adquirir noves tecnologies. S'ha de fer un procés elaboratiu molt important.
Ens preguntem ara: S'hauria de fer una prova d'alfabetització audiovisual com ara els de llenegues i matemàtiques? Saber en quina mesura, ja que hauriem de saber quin és l'objectiu que ens vol transmetre els medis.
Per acabar hem vist quatre anuncis publicitaris per posar-nos a prova i veure si som capaços d'interpretar els anuncis
Associació de la felicitat amb un objecte
Divertit perquè són nens però masclista
Juguen amb l'emotivitat que dóna l'anunci
Per acabar, hauriem de saber que l'audiovisual és aquell text tant complex que hauriem d'observar-lo millor i veure què ens vol transmetre realment, perquè quantes vegades algú no ha caigut en els anuncis de la TV? Jo, personalment moltes vegades, i més quan era petita i no tenia la noció que era només un anunci per atreure a possibles compradors.
Hauriem de fer doncs, una petita reflexió i anar més en compte, ja que l'única finalitat de tot això és treure'n diners.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada