dissabte, 29 de desembre del 2012

Normativa acadèmica


Som nous estudiant de la Universitat Ramon Llull Blanquerna, per aquest motiu ens hem d'informar bé de la seva normativa, doncs això és el que hem fet a seminari.
A casa ens vam haver de llegir la normativa, l'hem comentat a l'aula i hem mirat si algú tenia alguna pregunta o no li quedava clar.

Algunes qüestions que has sorgit han estat:
- Quantes convocatòries tinc per aprovar?
- Si suspenc un examen he de repetir curs?
- Puc matricular-me d'assignatures de 2n?
- L'Anglès te'l convaliden?

M'ha semblat interessant haver-nos de llegir la normativa, ja que és clara i m'ha solucionat alguns dubtes que tenia. El fet de comentar-la a l'aula és bo, perquè veus els dubtes que tenen els companys i en algunes ocasions tu també t'hi pots trobar, per aquest motiu adjunto parts de la Normativa per si hi ha algun dubte més:

1.2. Crèdits i càrrega lectiva 
El crèdit europeu (ECTS), tal com es defineix en el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, és la unitat de mesura de l’ensenyament i representa la quantitat de treball de l’estudiant. Aquesta unitat de mesura incorpora tant els ensenyaments teòrics i pràctics com altres activitats acadèmiques dirigides, incloent-hi les hores d’estudi i de treball que l’estudiant ha de dur a terme per assolir els objectius formatius propis de cada una de les matèries del pla d’estudis. Els plans d’estudi de grau tenen una càrrega lectiva de 240 crèdits que es distribueix a raó de 60 crèdits per a cada curs acadèmic. 

Cada crèdit ECTS correspon a 25 hores de feina de l’estudiant. A més del treball presencial, ja sigui mitjançant classes en grup, classes en grups reduïts, seminaris o classes pràctiques, l’estudiant assisteix a tutoritzacions, desenvolupa un treball fora de l’aula dirigit pel professor i du a terme també el treball autònom necessari per superar l’avaluació dels diferents mòduls. Ordinàriament, llevat del Treball final de grau i del Pràcticum, la dedicació de l’estudiant per cada crèdit ECTS es distribueix de la manera següent: 
− 8h de treball presencial 
− 8h de treball dirigit fora de l’aula i tutoritzacions 
− 9h de treball autònom 


1.3. Estructura dels estudis de grau i tipus de matèries 
Els plans d’estudi de grau s’estructuren en mòduls de 6, 12 o 18 crèdits ECTS, que inclouen una o més matèries i que poden ser de diferent tipus, d’acord amb la classificació següent: 
− Formació bàsica: són matèries de caràcter bàsic per a la formació inicial de l’estudiant o matèries que tenen caràcter transversal. 
− Obligatòries: són les fixades per la Universitat Ramon Llull per a cada tipus d’estudis i són de compliment obligatori per a tots els estudiants que volen aconseguir la mateixa titulació. 
− Optatives: són determinades per la Universitat Ramon Llull i s’ofereixen als estudiants perquè n’escullin les necessàries per superar els crèdits optatius que s’estableixen en el seu pla d’estudis. 
− Pràctiques externes. 
− Treball de fi de grau. 


2.2. Si un mòdul de formació bàsica, obligatòria, pràctiques o treball de fi de grau no se supera en el curs en què ha estat matriculat, s’haurà de tornar a matricular en el curs successiu fins a superar-lo. 


2.4. Mòdul d’anglès 
1. A segon curs els estudiants han de cursar un mòdul obligatori d’anglès. Es recomana que per matricular el mòdul d’anglès (nivell B2.1), l’estudiant hagi superat el nivell B1.2 i així el pugui cursar i aprovar amb comoditat. Per tal d’informar els estudiants sobre el nivell d’anglès en el moment d’iniciar els seus estudis, la facultat els ofereix una prova de nivell que es durà a terme els primers dies del primer curs en tots els estudis. Així mateix, els ofereix cursos d’extensió universitària i posa a la seva disposició l’Aula d’Autoaprenentatge de llengües perquè puguin millorar el nivell d’anglès abans de matricular el mòdul en les millors condicions. 

2. L’estudiant que acrediti, mitjançant un certificat oficial reconegut, haver superat el nivell B2.1 o B2.2 (equivalent a la prova de la Universitat de Cambridge First Certificate in English), o C1 (equivalent a la prova de la Universitat de Cambridge Certificate in Advanced English), o C2 (equivalent a la prova de la Universitat de Cambridge Cambridge Proficiency in English), pot demanar el reconeixement del mòdul B2.1. Document d’acreditació oficial: http://www10.gencat.net/dursi/generados/catala/home/recurs/doc/equiv_idiomes_consell.pdf.

La qualificació serà: “5” si es té un B2.1; i “9” si es té un nivell més alt, únicament amb acreditació oficial. 


5. Nombre de convocatòries
5.1. Cada mòdul té un pla docent en el qual es defineixen els criteris d’avaluació, amb la possibilitat de disposar de dues convocatòries d’avaluació (febrer-juliol o juny-juliol) durant el mateix curs acadèmic. 
Les dues convocatòries són: 
− Mòduls de primer semestre: febrer-juliol 
− Mòduls de segon semestre: juny-juliol 
− Mòduls anuals: juny-juliol 

5.2. A efectes de certificació acadèmica, només són computables les convocatòries en què l’estudiant s’hagi presentat a proves d'avaluació. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada